قم میزبان زائران اربعین از ۱۵ کشور است

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم، با اشاره به تعیین مکان‌هایی برای اسکان زائران خارجی اربعین حسینی گفت: قم میزبان زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از ۱۵ کشور است.

به‌گزارش میراث‌آریا، مهدی اصفهانیان مقدم با بیان این که سه محور اصلی خدمات‌رسانی در ایام اربعین برای مجموعه مدیریت شهری قم تعریف شده است، اظهار کرد: با توجه به تأکیدات شهردار و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اولویت اول خدمات‌رسانی به زائران و عزاداران در شهر مقدس قم است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به موقعیت جغرافیایی و معنوی شهر قم ادامه داد: تقریباً از ۱۵ کشور خارج از ایران زائران هم در مسیر رفت و هم در مسیر بازگشت مهمان شهر قم هستند.

او با تأکید بر اهمیت سامان‌دهی ناوگان حمل‌ونقل، اسکان و تسهیلات رفاهی برای این زائران گفت: مباحث مربوط به اسکان زائران خارجی در مجموعه امامزاده جمال‌الدین(ع)، موکب سیدالشهداء(ع) و مسجد مقدس جمکران با مشارکت خیران دنبال می‌شود.

اصفهانیان مقدم با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم برای ایجاد تسهیلات حمل‌ونقلی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: موضوعات مدیریت پسماند، فضاسازی محیطی و بهره‌برداری فرهنگی از اجتماع عظیم حسینی با محوریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در دستور کار است.

معاون شهردار قم افزود: غرفه‌های گوناگون با موضوع‌هایی مانند محور مقاومت، ایثار و شهادت، کودک و نوجوان برپا می‌شود تا ظرفیت زائران اربعین حسینی، بهره‌برداری معنوی و فرهنگی برای شهر قم داشته باشیم.

امسال ۲۰ صفر، اربعین حسینی با ۴ شهریورماه مصادف شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052701492
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha